Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 16. september 2012

Min Bok 5 - Kapittel 46: Mer fra tiden jeg jobbet på Rimi Bjørndal

Noen måneder etter, (må det vel ha vært), at Axel inviterte meg, for å dra på Snorre, og møte han og Barbie-Heidi, fra Son.

Så inviterte Axel meg, for å bli med han og Barbie-Heidi, på McDonalds, på Aker Brygge, (husker jeg).

Dette ble ikke så vellykket, husker jeg.

Barbie-Heidi, hu gikk i en DKNY-topp, (mener jeg å huske).

Og jeg selv, jeg hadde på meg en grå genser, fra Hennes og Mauritz, (som jeg sikkert hadde skjønt at var kul, etter å ha lest i FHM, da).

Og Axel, han hadde vel noen beige klær på seg, (tror jeg), for han syntes at den fargen var så kul, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det her var jo etter at jeg hadde slutta å drikke cola.

(For jeg prøvde jo å kvitte meg med ting jeg var avhengig av.

Nemlig cola og røyk, da.

Som jeg har skrevet om, i Min Bok 4).

Så jeg bestilte en meny, med Fanta da, (husker jeg).

Og vi gikk og satt oss, ved et bord, oppe i andre etasje der, da.

Og jeg ble sittende rett ovenfor Barbie-Heidi der da, (husker jeg).

Sånn at jeg kunne se rett inn i de spesielle øya hennes da, (må man vel kalle dem).

For Barbie-Heidi, hu hadde nemlig noen slags rare regnbuehinner, (heter det vel), som var litt spesielle da, (må man vel si).

Blåfargen i øynene hennes, den var ikke sirkelformet da, liksom.

Men den lyseblå fargen, den ble mer og mer ujevn, dess nærmere man kom ytterkanten, av regnbuehinnene hennes, da.

(Hvis det er mulig å forstå hva jeg mener, da).

Resultatet ble ihvertfall noen rimelig spesielle øyne, å se inn i da, (må man vel si).

Og hu Barbie-Heidi var vel ikke helt blid heller, (må man vel si), så de øynene hennes, de var ikke helt normale å se på da, husker jeg, at jeg syntes.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og på toppen av det hele, (må man vel si).

Så begynte Barbie-Heidi å si det at, 'Fanta er ekkelt'.

For Barbie-Heidi likte ikke Fanta, da.

Siden det er noe sånn grums, (eller berme), som vel egentlig er fruktkjøtt vel, oppi Fanta-flaskene og begrene, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og da Axel, Barbie-Heidi og jeg, gikk fra Aker Brygge der, (foran rådhuset der), så begynte Barbie-Heidi å fekte med armene, (eller noe sånt), da.

Sånn at Axel liksom måtte roe henne ned da, (husker jeg).

Noe var galt da, skjønte jeg.

Uten at jeg helt skjønte hva det var, da.

Og Barbie-Heidi og Axel, de gikk vel så en annen vei, enn meg da, (hvis jeg husker det riktig).

Så det her møtet, det ble ikke noe særlig vellykket, da.

Men jeg var jo det tredje hjulet, på vogna liksom, da.

Og det er vel sjelden særlig artig, (sies det vel).

(Selv om vel ikke Elin fra Skarnes, begynte å oppføre seg så spesielt.

Den gangen som hu, Magne Winnem og jeg, var og så JFK, på Klingenberg kino, den gangen, som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 2.

Selv om hu og Magne Winnem vel begynte å gjespe litt mye kanskje, mens vi så på den filmen, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, på den tida, mens jeg jobba, på Rimi Bjørndal.

At Magne Winnem og Andre Willassen, de inviterte seg selv, (må man vel si), på guttetur, på byen, i Oslo, med vorspiel hjemme hos meg, da.

Og jeg dro med Magne Winnem og Andre Willassen, på Head On, da.

Som gikk for å være det kuleste utestedet, i Oslo, på den her tida, da.

Men der ville ikke Magne Winnem og Andre Willassen henge, da.

For de ville på So What.

Og på veien dit, (eller om det var på veien til Head On), så så Andre Willassen noen damer, som han mente, at 'ble med på alt' da, (husker jeg).

(Uten at jeg vet hvordan han kunne vite det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På So What, så møtte vi Sophie, fra Rimi Karlsrud, (og jus-fakultetet ved UIO), husker jeg.

Og jeg dreit meg ut litt da, (må man vel si).

For jeg hadde lest i Natt og Dag, at rusbrus, (som var nytt på den her tida), var så kult, da.

Så jeg hadde kjøpt sånn Zest sitron-rusbrus, da.

(Var det vel).

Mens Magne Winnem, Andre Willassen og Sophie fra Rimi Karlsrud alle drakk øl, da.

Men jeg hadde jo gått på markedsføringslinja, det andre året, på handel og kontor.

Så jeg kunne vel drikke sånne nymotens ting kanskje, da.

Og hva Sophie fra Rimi Karlsrud gjorde på So What.

Det veit jeg ikke.

Hu likte ikke den U2-sangen, som het 'Until the End of the World', ihvertfall, (husker jeg).

(Som jeg har skrevet om i Min Bok 4).

Men hvordan musikk hu Sophie fra Rimi Karlsrud likte, det visste jeg ikke, da.

Og hu syntes jo heller ikke at Andre Willassen så ut som Richard Gere, (husker jeg), fra en fest hos han Geir, som var assisterende butikksjef, på Rimi Karlsrud, (før han fikk sparken derfra), da.

Og jeg så vel aldri hu Sophie, fra Rimi Karlsrud, på So What, hverken før eller etter det her, vel.

(Enda det stedet vel ble nesten som et stamsted, for meg, i Oslo, (etter at jeg flytta til St. Hanshaugen, da).

Siden det var så nærme Rimi-bygget, hvor jeg bodde, da.

Det var jo bare ned Ullevålsveien og Akersgata, liksom.

Og siden jeg likte musikken de spilte der, da.

Og det var jo også gratis inngang der, så).

Men var det noe tull fra Magne Winnem og/eller Andre Willassen, det her?

Hadde de avtalt å møte hu Sophie fra Rimi Karlsrud, på So What?

Hvem vet.

Det kan jeg jo ikke si helt sikkert.

Men det virka litt rart at vi skulle møte hu Sophie fra Rimi Karlsrud, på So What da, må jeg si.

Det var jo også sånn, på julebordet, med Rimi Nylænde, i Bekkelagshuset, jula 1995.

At jeg lurte på om Line og Pål, hadde prata med hu Sophie fra Rimi Karlsrud, om meg, bak ryggen min, da.

Hadde Magne Winnem og/eller Andre Willassen prata med hu Sophie fra Rimi Karlsrud, om meg, bak ryggen min, de og?

Hvem vet.

Det ville vel isåfall ikke vært tegn på noe særlig bra kameratskap, syntes jeg, (hvis jeg skal si det ærlig).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Og Magne Winnem, han hadde jo også bedt meg om å bla i fotoalbumet sitt.

Da han bodde på Bergkrystallen, et par år, før han ville på den So What-turen, hvor vi traff Sophie fra Rimi Karlsrud.

Og i fotoalbuet sitt, så hadde jo Magne Winnem et bilde av nettopp hu Sophie fra Rimi Karlsrud.

Som jeg har skrevet om i Min Bok 4, vel.

Og da jeg bladde over til den sida, i fotoalbumet til Elin og Magne Winnem, hvor det var et fotografi av Sophie fra Rimi Karlsrud.

Så var det akkurat som om Elin og Magne Winnem liksom scannet trynnet mitt, da.

For å liksom prøve å lese om jeg hadde noen følelser for Sophie fra Rimi Karlsrud, (eller noe sånt).

Så det ble jo rimelig rart, syntes jeg.

Og når Magne Winnem seinere også dro meg med på So What, mens hu Sophie fra Rimi Karlsrud var der.

Uten å nevne at hu var der på forhånd, liksom.

Så det var liksom som at hu Sophie fra Rimi Karlsrud var noe slags agn, eller noe sånt, da.

Uten at jeg helt skjønte hva som foregikk inne i huet, til Magne Winnem.

Og hvilken underverden er Magne Winnem med i isåfall?

Hvis han liksom bruker hu Sophie fra Rimi Karlsrud som noe slag agn, (eller noe)?

Nei, det veit jeg ikke, dessverre.

Men det er det kanskje noen andre som veit.

Det er mulig.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter