Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. mai 2013

Og enda mer fra Facebook









Her er et par bilder på oppfordring fra Tom Grimstad. På det øverste ser vi Jegersborggata 17 A, nærmest, så 17 og 17 D, og på den andre sida av Trygves gate, ser vi nr. 21 som fortsatt står. På begge bildene har vi nr. 14 i høyre bildekant. Vi ser også så vidt skiltet til Hjørdis Landhjems butikk.


Her er et par bilder på oppfordring fra Tom Grimstad. På det øverste ser vi Jegersborggata 17 A nærmest, så 17 og 17 D, og på den andre sida av Trygves gate ser vi nr. 21 som fortsatt står. På begge bildene har vi nr. 14 i høyre bildekant. Vi ser også så vidt skiltet til Hjørdis Landhjems butikk.


Liker ikke · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 22. april kl. 23:29




  • Du og 37 andre liker dette.




  • 2 av 57





  • Erik Ribsskog Hva het forresten den skaphandelen i Karlsrogate.

    (Cirka midt mellom Frelsesarmeen og politistasjonen cirka).

    Mora mi hadde en sofa stående der lenge, som hu prøvde å selge, husker jeg.
    ...Vis mer






  • Erik Ribsskog Mora mi flytta til Stenseth Terrasse, ved Drammen, en del måneder etter at jeg flytta, til faren min, på Bergeråsen, ved Svelvik.

    Og der syntes jeg at Pusi, (skogkatten fra Mellomhagen), virka litt stressa.

    Så jeg fikk med mora mi på at jeg skulle ha Pusi og hu skulle ha Pusi, annenhver gang.

    Men så var det sånn, at noen unger, på Stenseth Terrasse, tok katta.

    Og etter det så beholdt jeg Pusi, på Bergeråsen, (etter å ha krangla lenge, (i en time nesten vel), med en familie i Solbergelva, om å få katta, som de hadde i leiligheten sin).

    Og etter det, så beholdt jeg katta, siden mora mi ikke klarte å passe på katta, da.

    Men etter at mora mi flytta tilbake, til Jegersborggate igjen, på begynnelsen, av 80-tallet.

    (Etter å ha bodd cirka et år, ved Solbergelva vel).

    Så tok jeg med Pusi, en helg, som jeg besøkte mora mi, i Jegersborggate.

    Og da hadde visst Pusi dansa rundt i Karlsogate, av glede, over å ha sett igjen Fru Landhjem.

    Og Fru Landhjem besøkte også meg, på Bergeråsen, (hvor jeg bodde alene, fra jeg var ni år, for min far var litt ansvarsløs, og flytta til ei dame han fant seg, våren 1980, ved navn Haldis Humblen).

    Fru Landhjem fant huset til farmora og farfaren min, som hadde snekkerverksted, (Strømm Trevareindustri), på Sand, ved Svelvik.

    Og hu kjørte bort på Bergeråsen, for å hilse på Pusi.

    Og Pusi satt på trappa, for å vente på meg, (som den vanligvis gjorde).

    For norsk skogkatt, er et katteslag som er nesten som hunder, i lynet da, har jeg lest.

    Så det var en veldig lojal katt, må man vel si.

    Den katten er det kanskje noen husker.

    For ei kone sa det, til mora mi, (husker jeg), i hagen vår, (var det vel), i Jegersborggate, at den katten hadde hatt halen inni munnen, på en hund, som jagde den.

    (Dette var vel mens jeg bodde i Jegersborggate 16.

    (Det lave, hvite huset, på bildet ovenfor).

    Så dette må vel ha vært mellom våren 1978 og høsten 1979, en gang).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    I Mellomhagen, (på Østre Halsen), så hadde de ville skogkatter, som mora mi pleide å mate, fra kjøkkenvinduet, med brunost, (husker jeg).

    Pia og jeg var så små, så vi turte vel ikke det.

    Men den katten ble født i kjelleren, til naboene, (Pål Andre og dem), og vi fikk en kattunge, da.

    En svart katt med hvite flekker, (på halsen og potene, osv).









    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter