Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. august 2016

Faren min, (må det vel ha vært), prøvde å selge, en selvbygget cabincruiser, i 1971

selge cabincruiser

PS.

Og i 1972, så prøvde han, å bytte en lignende båt, mot en bil, (kan det virke som):

kjempetilbud

PS 2.

En sommer, på midten/slutten av 70-tallet.

(Det kan vel ha vært sommeren 1976 eller sommeren 1977.

Muligens den samme sommeren, som min lillesøster Pia og jeg, ble kidnappet, av min far og hans lillebror Runar, utafor huset der vi bodde, (hos vår mor), i Mellomhagen, på Østre Halsen).

Så var min lillesøster Pia og jeg, med faren vår, på båttur, ned mot Tjøme, (hvor vi møtte min fars Berger-kamerat Ernest Eastwood, (og hans to unger Frank og Anne), husker jeg).

Og da hadde faren min, en lignende cabincruiser, (husker jeg).

Men om det var den samme cabincruiseren, (som han 'hele tida', prøvde å bli kvitt).

Eller om han bygget, en ny, hvert år.

Det veit jeg ikke.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Det var på denne båt-ferien.

(Med cabincruiseren, fra annonsene ovenfor, vel).

At min far, lillesøster Pia og jeg, kjørte fra Berger/Krok, til Holmestrand.

Og det var en kjempefin sommerdag, (på 70-tallet), husker jeg.

Det var mange fritidsbåter, på fjorden/sjøen, (sånn som jeg husker det).

(Dette kan muligens ha vært, under den årlige båtfestivalen, (i Holmestrand), tenker jeg nå).

Og på en marina, (var det vel), i Holmestrand.

Så skrøyt faren min av, (til marina-mannen/dama), om at båten 'vår', hadde vært, den raskeste, på fjorden/sjøen, (husker jeg).

Men da var det sånn, at det også var, ei tenåringsjente, (må hu vel ha vært), inne på bensinstasjonen/marinaen.

Og hu sa 'plutselig', (for hu var etter oss, i køen, eller noe sånt, vel), og ganske høyt.

At det var 'de', som hadde vært raskest, på fjorden/sjøen.

(Noe sånt).

Og dette fortsatte hu, å prate om, med ei venninne vel, (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og seinere, denne dagen/kvelden.

Så forlot min far, Pia og meg, i båten.

(Og han sa vel, at vi skulle legge oss, i kabinen/rommet/lugaren, foran i båten, vel.

Noe sånt).

Men Pia og jeg, var ikke så trøtte.

(Og det var vel ganske varmt.

Selv om det begynte, å bli kveld).

Så vi gikk etterhvert, litt rundt, i selve båten.

(Siden at vi kjedet oss, og lurte på, hvor faren vår var, da.

For å si det sånn).

Og en mann, (på brygga), spurte oss, hvor faren vår var, da.

(Noe sånt).

Og han mannen, hadde visst funnet faren vår, (sa vår far litt seinere), på en pub, (må det vel ha vært).

Og så hadde han mannen, kalt faren vår, for: 'Idiot' da, (sa faren vår).

(Noe sånt).

Og så hadde faren vår gått tilbake, til båten.

Og så spurte han, Pia og meg, (i fylla), om vi også syntes, at han var, en: 'Idiot', da.

(Noe sånt).

Men Pia og jeg, savnet vel egentlig faren vår.

(Selv om vi hadde blitt kidnappet, noen dager tidligere, av min far og hans yngste bror Runar.

Hvis ikke den kidnappingen var sommeren før eller etter, da.

Hm).

Så vi trøstet faren vår, og sa, at vi ikke syntes, at han var, en idiot, da.

(For å si det sånn).

Og så gikk faren vår etterhvert, tilbake igjen, til puben, da.

(Noe sånt).

Og så sovna vel Pia og jeg etterhvert, (inne i lugaren/soverommet), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Mer om Holmestrand båtfestival:

holmestrand båtfestival

https://www.batliv.no/innhold/havner-og-farvann/?article_id=17637

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter