Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. januar 2009

Danmark Vs. Norge. (In Norwegian).

Det jeg egentlig skulle skrive om på bloggen nå, før jeg fant de søkene på StatCounter osv., i de to forrige postene.

Det var, at det er litt mye tulling, fra Danmark, mot Norge, noen ganger, kan det virke som.

Kan nordmenn ha vært folkeslaget Ham, fra 'the Lost Tribes of Israel'?

Og danskene være noen andre folkestammer fra de samme folkestammene?

Jeg flyttet til Oslo, i 1989, for å studere.

Jeg valgte en privat høyskole, NHI, som kanskje ikke var så smart, siden det kostet mer å studere der, enn man fikk i ekstra lån fra lånekassa.

Så jeg tok et friår, fra studiene, i 1990.

Og da hadde jeg vært og besøkt familien til halvbroren min, Axel, som driver resturant Oskar Bråten, på Torshov, i Oslo.

Og stemoren hans, Mette Holter, hadde vært hos en mafia-familie i USA, Ancona-familien.

Og faren hans, min gamle stefar, Arne Thormod Thomassen, han var en sånn kar som fløy mye på travbanen i dress osv.

Så om disse var med i noe norsk avdeling av (den italienske) mafian?

Hvem vet.

Men la oss si at disse da, Mette, Arne og kanskje også Axel, som bare var 11 år, eller noe da.

Men jeg fikk bo der billig, mot å passe på Axel noen ganger, som var hyperaktiv, og hadde MBD, mens Mette og Arne var på bingo osv. da.

Så sånn var det.

Men Axel var bortimot umulig å passe på.

For han fikk sånne MBD og hyperaktive anfall osv.

Så begynte han å hive appelsiner gjennom lufta osv.

Så det var umulig å få noe ro.

Så jeg måtte omtrent gi opp og etterhvert så begynte jeg å vanke mye med tremenningen min Øystein Andersen, og kameraten hans Glenn Hesler, etter jobben, på OBS Triaden, i Lørenskog.

Som var ti minutter med buss fra Furuset, hvor Arne og Mette og dem bodde, og hvor også jeg leide et rom av dem, i et år da, fra høsten 1990.

Så sånn var det.

Men Axel sa en dag, at 'dansker er Nordens jøder', til meg.

Uten noen sammenheng.

Det ligna ikke Axel å si sånne ting, for han var ikke så skoleflink og sånn.

Så dette må han nok ha plukket opp fra Arne og Mette, eller noen av vennene deres, eller de voksne barna til Mette muligens.

Så om det, om at 'dansker er Nordens jøder', er noe 'vice-guy'-greier.

Altså noe sånn, som de som er 'in the know', vet om?

Kan det være sånn?

At norske folk er folkeslaget Ham, som er forbannet, ved Hams forbannelse.

Og derfor flyktet så langt bort de kunne komme, fra Israel.

Og danskene er et annet folkeslag, som fulgte etter Ham, fra Israel, for å tulle med Ham.

Kan det være sånn det henger sammen muligen?

Er det derfor vi blir kalt 'fjellaber', og skriver med danske ord, siden vi ikke hadde noe eget skriftspråk, mellom runene og nynorsk, siden vi var den mindreverdige parten, i en union med Danmark, i 400 år, hvor vi vel omtrent var som slaver(?) for danskene, med at vi måtte betale skatt osv. dit(?)

Det kalles jo 'firehundreårs-natten'.

Og det er vel ikke uten grunn(?)

Og normannerne, som slaktet etterkommerne av vikingene, (mye fra Østlandet?), i Nord-England, på slutten av 1000-tallet, de var også etterkommer av danske vikinger, som hadde bodd i Nord-England, men dratt derfra til Normandie, i Frankrike, for så å vende tilbake, et par generasjoner senere, og drepe deres viking-fettere der, som vel mye var fra Østlandet, synes jeg det kan virke som, fra å ha lest historie osv., for de kunne også bli kalt 'daner', virker det som for meg.

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/01/i-tilfelle-noen-trodde-jeg-sneik-meg.html

Men men.

Jeg sier ikke at det er sånn, men noe er det nok.

Jeg tror ikke Axel sier at dansker er Nordens jøder, sånn helt uten grunn.

Så får man kanskje spørre Axel hva han mente med det.

Hvis han husker det, det var noe han dreiv å prata om i 1990, eller noe.

Men det er mulig han har det fra Arne og Mette.

Det er mulig.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter