Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 18. november 2009

Jeg sendte en ny e-post til Knut A.G. Hauge, (mannen bak 'Mille' i Pondus), fra OBS Triaden




Google Mail - OBS Triaden og LO-møte, i 1991










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




OBS Triaden og LO-møte, i 1991











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Nov 18, 2009 at 12:58 PM




To:
kagh@kagh.no






Hei,

nå har jeg ikke fått noe svar her.

Jeg får kanskje holde meg til det jobbmessige.

Og det var at jeg lurte på hva hu samboeren din, fra da du jobba på OBS Triaden heter igjen.


Ikke fordi jeg vil snoke i privatlivet ditt, men fordi hu også jo jobba på OBS Triaden.

Alle vi tre jobba som kassamedarbeidere, i skoleåret 1990/91, husker jeg, (jeg hadde et friår).


(En av dere hadde tatt opp studielån, men brukte det til noe annet, husker jeg).

Nå var det jo litt useriøst, på OBS Triaden, iom. at det var så mange par der.

En ting jeg har lært fra årene i Rimi, var at det helst ikke skulle være for nære bånd, mellom de ansatte i butikken.


For det gikk ut over mijløet og slikt, ofte.

(Jeg innrømmer å ha ansatt en ca. ti år yngre fetter, fra Son, på Rimi Langhus, (også i Follo), men han satt bare i kassa, så han fikk ikke gjort så mye ugang, og han behandla jeg som alle andre. For jeg fikk ikke tak i noen andre medarbeidere. Og assistenten Sølvi, hadde sønnen sin jobbende der, så da tenkte jeg det var greit å ansette en litt 'nerdete' vel, fetter, (Øystein Olsen), som ekstrahjelp i kassa, sommeren 2001).


Men men.

På OBS Triaden, så var jo du og Lene samboere.

To trønderdamer, Brit og Elin, var jo et slags par, dvs. søskenpar, som var ca. 20 år vel, hu yngste Britt, var vel knapt 20.


Hu Britt ble jo sammen med butikksjefen John Ellingsen, som var i 40-åra vel.

Og hu Britt ble jo seinere kassaleder vel, eller noe slags leder.

(Hu Elin skulle jo kalle sønnen sin Erik, noe jeg syntes var rart, og de lokale damene i kassa lo av dette, at hu skulle kalle opp sønnen sin etter meg. Men seinere så kjølna hun husker jeg, og spurte meg hvorfor jeg fortsatt jobba der, hu mørkhåra Elin søstra til hu mørkhåra Britt).


Så sånn var det.

Mer da.

Jo, disponenten, en i 40-åra vel, ble jo også sammen med ei kassadame, ei slank, sexy, blond ei, på knapt 20 vel.

Han fikk jo sparken, da OBS Lillestrøm overtok OBS Triaden, og John Ellingsen ble 'øverstkommanderende', men likevel.


Så da jeg ville ha referanse, seinere på 90-tallet, så opplevde jeg det, at hu Britt, sa at jeg kunne gå inn til mannen hennes John Ellingsen, og ta'n, en gang jeg var innom OBS Triaden, og klagde siden jeg ikke fikk ordentlig referanse.


Så OBS Triaden, det var litt som et slags 'innavl'-sted, vil jeg nesten kalle det, så miløet der var ikke helt på topp.

Det var kanskje hu 'kona' di, (dere virka nesten som et ektepar, synes jeg), dro oss med til LO i Oslo.


Hva vet jeg.

Men jeg håper du har tid til å svare nå, på hva hu Lene fra Rælingen het, siden jeg lurer på det LO-greiene.

(Og det er vel vanlig at man kan spørre tidligere kollegaer, om jobb-ting, så jeg spørr deg som tidligere kollega).


Håper dette er greit!

Mvh.

Erik Ribsskog


2009/11/11 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Hei,

det var ikke Skjalg fra OBS Triaden jeg mente, det var Claus fra OBS Triaden jeg mente i den forrige e-posten.


Skjalg var en av kjørelærerne mine i Drammen.

Det var ei jente fra Svelvik, Line Nilsen, som satt ved siden av meg, i 2. klasse på Sande VGS, som sa at jeg burde bytte kjørelærer, for Skjalg var dust, eller ikke flink, var det vel hun sa.


Selv om jeg ikke hadde merka noe den ene veien eller den andre veien, på han Skjalg, men jeg gjorde som hu Line Nilsen sa, for hu hadde gått i klassen min i tre år på Svelvik Ungdomsskole og, og Svelvik er jo i samme kommune, som Berger, så da hørte jeg på hu da, siden hu var fra Svelvik, som var nærmere enn Drammen.


Hu Line Nilsen råda meg sånn halvveis til å gå på høgskole på Sørlandet og, istedet for å gå i Oslo.

Men planen min var å gå på høgskole i Oslo, sånn som onkelen min Runar hadde gjort på 60 og 70-tallet, så sånn var det at jeg endte opp i Oslo.


Så var jeg litt skolelei, etter 13 år på skole og høgskole, så derfor var det jeg hadde et friår, da jeg jobba på Matland/OBS Triaden, sammen med deg og Lene og Claus, og en hel gjeng andre.

Så sånn var det.


Beklager feilen!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/24
Subject: OBS Triaden og LO-møte, i 1991
To: kagh@kagh.no


Hei Knut,

jeg så på nettet at du har flytta til Sverige, og pendler til Kongsvinger?


Jeg har havna i Liverpool, etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003.


Det som skjer nå, er at jeg har arbeidssaker, mot Rimi og Bertelsmann/Microsoft, fordi de siste behandler medarbeiderne som dyr, ved å bruke noe som het forsterkning, og Rimi prøvde å lure meg inn i en felle, (kalt Rimi Kalbakken), for å få meg til å slutte.


Så driver jeg å prøver å få hjelp av LO, men jeg har ikke klart det foreløbig.

Men jeg husker det, at du og Lene, som du var samboer med, på Ammerud vel, dro oss med til LO, i Oslo, en hel gjeng OBS Triaden-medarbeidere, mens jeg jobba der.


Men hva var det LO-møtet om igjen, husker du det, (for jeg er helt blank, jeg husker ikke noe av det, jeg var vel ikke så opptatt av det heller men)?

Og hva var det du sa, da du ringte å vekte meg, da vi skulle på slalomtur, til Storefjell, som du og Lene organiserte, at du skulle drepe meg hvis jeg ikke stod opp, var det seriøst eller?


Hm.

Og hu Lene er visst fra Rælingen, husker jeg riktig da?

Og der fant jeg ut at morfaren min var fra også, Johannes Ribsskog, etter å ha gjort noe research.


Visste dere at den delen av Ribsskog-familien, som jeg var i, var fra Rælingen, siden hu Lene var derfra?

Var det i Drammen dere studerte journalistikk, på folkehøyskolen der, kjenner dere til vannsengbutikken til faren min og Haldis på Strømsø, eller CC Storkjøp, der jeg jobba, da jeg gikk på videregående, i Drammen, skoleåret 1988/89, og var blåruss, på Gjerdes vgs., (jeg fikk en av Vestfolds ti plasser i Buskerud, siden jeg hadde gode karakterer)?


Beklager hvis det ble mye spørsmål!

Håper du kan svare!

Mvh.

Erik Ribsskog













Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter