Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. mars 2010

Nå fikk jeg visst en gaupe som venn på Facebook, det var artig. Det var mitt favorittdyr på Zoologisk museum








Erik Ribsskog 14. januar kl. 17:44

jeg prøver å sende en melding til deg og, siden det er du som har opprettet og skriver mye på Leirsund-siden.


Jeg prøver å finne ut mer om mine oldeforeldre Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog, som var lærere på Asak skole.

De var foreldrene til min morfar, Johannes Ribsskog, som døde på 80-tallet, men min mormor Ingeborg Ribsskog, viste meg noen dikt som hun oldemoren min hadde skrevet om oldefaren min osv., som lengta opp til Trøndelag igjen.


Som visstnok var ganske kjente.

Så jeg prøver å få tak i de her da, men det er nok ikke noe vits for meg å kontakte resten av familien, for de vil ikke sende meg tinga mine engang, her jeg bor i England, så jeg prøver på nettet da.


På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Hagland 14. januar kl. 18:03

Hei:)

Så du hadde lagt ut dette på leirsund siden også. Jeg vet at flere av de som er medlemmer i denne gruppen har vært elever på asak skole. Når jeg gikk på asak var det en mann med navn Kjell Asak som pleide å være vikar for oss. Jeg tror kanskje han vet hvem disse personene kan være, ettersom han selv har vært elev og lærer her. Er det en mann her på leirsund som kjenner asak sin historie så er det han. Mulig du kan ringe han å høre..hans tlf nr er 63 87 65 67/ 915 23 226


mvh Therese Hagland



Erik Ribsskog 14. januar kl. 18:09

Hei,

ja jeg skriver kanskje litt mye på nettet, om det her.


Men jeg syntes det var så artig å finne oldeforeldrene mine i den kirkeboka på Skedsmo osv., for morfaren min døde på 80-tallet, så jeg husker han bare som barn, og mormor mi var fra Danmark, og hennes slekt har jeg hørt mye om, men Johannes sin slekt, har jeg liksom ikke lært så mye om.


Men jeg får se om jeg ringer han Kjell Asak.

Kanskje han er på Facebook, jeg synes det er enklere å bare skrive, og ikke ringe.

Men jeg får se.

Tusen takk for hjelp ihvertfall og fortsatt godt nyttår!


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Hagland 14. januar kl. 21:06

Ja, det skjønner jeg..vet ikke om han er her på face ettersom han er en gammel mann ( tipper han er rundt 80) Hvis ikke skal jeg høre med noen bekjente av min far mulig de vet noe, ettersom de har vært elever på asak. Kjell Asak er i alle fall en veldig hyggelig mann, jeg tror han syns det hadde vært artig om du tok kontakt (han er veeeeldig pratsom, og elsker å snakke om leirsund i gamle dager)


Ønsker deg masse lykke til og jeg skal se om jeg får bidratt noe mer..Dersom jeg finner ut av noe så tar jeg kontakt:)

mvh Therese Hagland



Erik Ribsskog 14. januar kl. 21:52

Hei,

ja det hadde vært kjempefint!


For det er kanskje ikke så artig for en eldre kar, hvis det ringer noen som ikke er fra bygda, og som han ikke vet hvem er osv.

Så det hadde vært kjempekult, hvis du hadde hatt tid til det.

Det er ikke noe hastverk, eller noe, altså.


Men hvis du får tid til det, en gang det passer seg liksom, så hadde det vært kjempehyggelig.

Jeg har også sendt e-post til en som het Finn i Leirsund Vel, så får vi se om han svarer.

Men mange tusen takk for hjelp ihvertfall og fortsatt godt nyttår ja, det var veldig hyggelig å få hjelp av noen fra stedet som morfaren min er fra, hvis jeg har skjønt det riktig :)


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Hagland 14. januar kl. 21:56

Kanskje finn kan hjelpe, men han er nyinnbygger..flyttet vel hit i 2000 eller noe..så vet ikke hvor mye han vet..Vi har en avis her på leirsund som heter Vel avisen, alle på leirsund får den. Den kommer ut noen ganger i året. Finn er en stor del av denne avisen.Du kan jo få han til å skrive litt i avisen om det:) det hadde ikke vært så dumt, siden alle her får den i postkassen!




Therese Hagland 14. januar kl. 21:58

jeg har bodd på leirsund siden 1988, så er godt kjent her kan man si..vi er ikke veldig mange innbyggere her:)




Erik Ribsskog 14. januar kl. 22:05

Hehe,

ja, det er en artig historie, at mormora mi, som var gift med morfaren min, som foreldrene til, var lærere hos dere, hun mormora mi, fra Danmark, hun arva Holger baron Adeler.


Og jeg fikk noen sånne adelsbrev, for baron Adeler, (som er etter sjøhelten Cort Adeler, fra Norge).

Og min mormor var også i Gjedde-slekten, som er dansk eller nordisk uradel.

Så det kan virke som at sønnen deres, min morfar, giftet seg bra ihvertfall.


Jeg skal se om jeg finner noen linker, jeg fikk disse adelsbrevene i posten fra Danmark, igår, så jeg har de på en blogg jeg skriver på.

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/01/her-er-det-baron-adeler-adelsbrevet-fra.html


http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/01/na-fikk-jeg-endelig-adelsbrev-for-to.html


Jeg har også skrevet om han Ribsskog som bodde i Skedsmo, og brødrene hans:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/01/tre-brdre-ribsskog.html


http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/01/jeg-skreiv-om-oldeforeldrene-mine-helga.html


Mvh.

Erik Ribsskog


Therese Hagland 14. januar kl. 22:09

Det er spennende med slektsforskning..man kan finne ut litt av hvert da.




Erik Ribsskog 14. januar kl. 22:23

Joda,

jeg driver også og har et sånt slektstre, som jeg prøver å oppdatere, på noe som heter My Heritage.


Så kan du se at det ikke er noe jeg finner på, at jeg er i slekt med alle de her kjente folka, eller litt kjente ihvertfall.

Men men.

Her er mer om dette:

http://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog


Mvh.

Erik Ribsskog




Familietre i webstedet Ribsskog Web Site på MyHeritage.com. MyHeritage.com er det beste stedet for familier på nettet.




Erik Ribsskog 27. februar kl. 00:27

Hei,

jeg håper at det er i orden at jeg sender en melding til!


Jeg kontaktet Kjell Asak, og han kunne sende meg bilde av mine oldeforeldre, som bodde i Asak, og het Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog, så det var veldig artig, for de hadde jeg ikke sett bilde av før.

Så tusen takk for tipset om det.


Men, nå her om dagen, så fikk jeg sendt dåpsattesten min, fra Svelvik kirke, for min morfar, som var fra Asak da, Johannes Ribsskog, han var kontorsjef i Hurum kommune, på andre siden av Drammensfjorden, fra Svelvik, så mine foreldre møttes på Hurumlandet da, for faren min bodde på Sand i Svelvik.


Og dåpsattesten, så står det at ei dame som het Anna Holmsen, er min fadder.

Og det visste jeg ikke da jeg prata med Kjell Asak.

Og han har ikke internett.

Men du vet ikke om noen Anna Holmsen, tilfeldigvis, som er fra Asak, for jeg lurer på om det kan være min morfars søster eventuelt.


På forhånd takk for evenutelt svar, og beklager hvis jeg skriver seint, men jeg har litt dårlig døgnrytme her dessverre.

Beklager det!

Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Hagland 2. mars kl. 18:30

Hei Hei:)

Det er helt i orden!

Kjekk Asak er en veldig veldig hyggelig mann. Kjempe fint at han kunne hjelpe deg. Har ikke hørt navnet Anna Holmsen før, beklager.

Morsomt å se at at du etterlyser Anna Holmsen i romerikes blad. Tror virkelig du er på rett vei nå og kanksje det er noen der ute som kan hjelpe. Masse lykke til..du får bare fortsette å skrive til meg og holde meg oppdatert.


Mvh Therese Hagland







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter