Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 5. desember 2013

Mer fra England

I dag var jeg på møte, på the Jobcentre.

(Selv om det blåste fælt, her i Liverpool, vil jeg si.

Jeg så velta søppelkasser, langs hele veien, mellom Walton og Aintree).

I England, så må man dukke opp, på the Jobcentre, hver fjortende dag, når man er arbeidsledig.

På grunn av finanskrisen osv., så er det vanskelig, å få seg jobb, i England.

(Spesielt for meg, som er utlending).

Så jeg har vært arbeidsledig i mange år nå.

Så jeg må ha møter, med en Personal Advisor.

Og min Personal Advisor heter Sarah.

Sarah fortalte meg på møtet i dag, at noen Jobcentre-kunder, hadde preika med henne, om datajobber.

Det var noen som hadde gratis frukt osv., sa Sarah.

Og hu lurte på om det var noe for meg, da.

(Noe sånt).

Og vi diskuterte også ledelse, (siden jeg har jobba, som butikksjef, da).

(Jeg forklarte blant annet det, at i Rimi.

Så sa de, (Hilde fra Rimi Hellerud), først til meg det, at jeg kunne velge min egen lederstil.

Da jeg ble Rimi/ICA-leder, i 1994.

Og så en uke seinere, så sa hu samme Hilde det, at jeg måtte være strengere, mot de ansatte.

For ellers så ble hu og butikksjef Elisabeth Falkenberg upopulære).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mitt neste møte med Personal Advisor Sarah er etter jul.

Og hu ga meg en avtale, på fredag 3. januar.

Men hu hadde sett på feil år eller måned sa hu.

Da jeg nevnte at det pleide å være på torsdager.

Og så fikk jeg time den 2. januar, istedet.

Og mens hu var ute og printa ut det brevet.

Så dukka det opp ei sur dame, som henta noen filer, på kontoret til Personal Advisor Sarah, (husker jeg).

(Og som ikke sa hvem hu var, da.

Så det var vel kanskje litt merkelig.

Hvem vet).

På veien hjem, så kjøpte jeg varer, for Posegodt.

Det er sånn jeg pleier å gjøre det.

At jeg kjøper varer for Posegodt, mens jeg likevel er ute for å gjøre andre ærend, (som for å kjøpe mat til meg selv osv.), liksom.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter