Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 20. desember 2015

Frøshaug og Brødreskift var som 'strikkegenser-gjengen'

Jeg har vel skrevet om, i Min Bok 3, at troppsjef Frøshaug, i Geværkompaniet.

En gang, sa til fenrik Brødreskift, (om meg), at: 'Tar du deg av han, eller?'.

Og så begynte fenrik Brødreskift, å trakassere meg.

En gang jeg meldte av vask, av badet.

For Brødreskift sa til meg, at bøttene skulle sorteres på farge.

Noe som ikke hadde blitt sagt før, (av befalet).

(Så det var noe tull antagelig, vil jeg si).

Og dette var som det 'strikkegenser-gjengen' gjorde, da jeg var tre år gammel, og bodde, i Vestmarka.

(Som jeg har skrevet litt om, i et av de første kapitlene, i Min Bok).

Ledersken ba ei jente, som var yngre enn henne, (og eldre enn meg vel), om å liksom ta seg av meg, da.

Og så dro hu jenta meg med, til et annet rom, (i Vestmarkveien 326 vel).

Og så la hu seg foran meg, og begynte å skræve og stønne osv., (med klær på), da.

(Og jeg som var tre år gammel, skjønte ikke så mye.

Barn var noe som kom med storken, hadde vel kanskje min mor fortalt meg.

Og sex og sånn, hadde jeg nok aldri hørt om, for å si det sånn).

Så dette var to rare episoder, må jeg si.

Visste Frøshaug og dem, om dette, med 'strikkegenser-gjengen', tro?

(For dette hadde jeg vel aldri, fortalt om, til noen, tror jeg.

For dette var vel noe, som jeg nesten, hadde glemt.

For vi flytta, så mye rundt, i Larviksdistriktet, på 70-tallet).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er det jeg skriver, om 'strikkegenser-gjengen', i Min Bok, (som jeg vel skrev, i 2011):

strikkegenser gjengen fra min bok

https://books.google.no/books?id=mnawBgAAQBAJ&pg=PA4&hl=no&source=gbs_selected_pages&cad=2#v=onepage&q&f=false

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter