Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. mai 2013

Enda mer fra Facebook









Morsomt å finne igjen noe gamle bæreposer fra byens matvarehus:) før de fire store kom inn og tok over bransjen.
Morsomt å finne igjen noe gamle bæreposer fra byens matvarehus:) før de fire store kom inn og tok over bransjen.



Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 22. april kl. 11:03




  • 43 personer liker dette.










  • Erik Ribsskog Morfaren min, (Johannes Ribsskog), som bodde i Nevlunghavn, på slutten av 70-tallet, han pleide å handle på Nanset Marked, husker jeg.

    Antagelig fordi at bestemor Ingeborg ville det.

    Morfaren min kjørte en blå Mazda, var det vel.
    ...Vis mer






  • Gerd-Unni Hansen Er du sønnen til damen som bodde på Tagtvedt tidlig på 80-tallet..Husker foreldrene hennes kompå besøk til henne ofte..Pratet mye med dem...







  • Erik Ribsskog Hei,

    ja, jeg er den eldste sønnen til Karen.

    Hu bodde i Hestehavna på Tagtvedt.

    Jeg var på besøk der en gang iblant, men ikke så ofte som da hu bodde i Jegersborggate, (for der hadde jeg bodde selv og, og hadde fler kamerater).

    Hvis du så at mora mi var medlem i en musikkklubb, og fikk en kassett, i posten, en gang i måneden, (var det vel).

    Så var det jeg som hadde fått henne til å melde seg inn der, en gang hu, (og min søster Pia), besøkte meg, hos bestemor Ågot, på Sand, i Strømm, ved Svelvik.

    Min mor døde, mens hun bodde i Drøbak, i 1999.

    Johannes Ribsskog, (hennes far), døde i Spania, (hvor de bodde et par vintre), på midten av 80-tallet.

    Og bestemor Ingeborg, (hu fra Danmark), døde i 2009, i Nevlunghavn.

    Min mors søster Ellen, hu bodde i Sveits, på den tida.

    Men hu bor nå i Stavern sammen med en Didrik Beichmann, og de tuller med arv, etter Ingeborg.

    For jeg burde ha fått arv, siden moren min døde i 1999, mener jeg.

    Min mors yngre bror, Martin, bor nå i Kvelde, på gården Løvås.

    Jeg har hjulpet han å rydde gården, i 2005, for han sleit med ryggen, etter noen MC-ulykker, og jeg måtte flykte fra Oslo, (hvor jeg jobba som butikksjef og studerte data), for jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian'.

    Bor nå i England, og har lest at min mormor arvet Adeler, i hennes testamente.

    Så lurer på om min pratet noe om en Meme, (altså Magna Adeler), eller noe sånt.

    Hyggelig å høre fra en av min mors naboer.

    Husker min mor hadde en venninne, som hadde en sønn, (Aleksander?), som drev kro, i heimen sin, på Tagtvedt.

    Men jeg syntes det ble som noe jente-greier å lage pommes frites, som han solgte da.

    Min mor hadde også en ung sønn, på Tagtvedt, nemlig Axel.

    Og en stund en leieboer, (etter at søstera mi flytta til faren mins nye dame, for min far forlot meg, og flytta til hu dama, som het Haldis Humblen), som het Steinar, og som broderte, og hadde vært sjømann, og blitt såret av en kar, med en tomflaske, og vært i rettsak, vel.

    Hyggelig å høre fra en av min mors naboer.

    Husker Pia, fire Tagtvedt-gutter og jeg, spilte fotball, på den lille fotball-banen, ved Hestehavna der.

    Men han Tagtvedt-gutten, (på laget til Pia og meg), han spilte litt for å la sine kamerater vinne, virka det som.

    Så det var ikke _så_ artig.

    Men det var vel litt bedre enn å bare spille sammen med Pia, kanskje.

    Noe sånt.

    Mvh.


    Erik Ribsskog









    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter