Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. juni 2008

E-post til Aftenposten, 12. juni 2008. (In Norwegian).




Google Mail - Problemer med manglende svar på brev.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Problemer med manglende svar på brev.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jun 12, 2008 at 9:37 AM




To:
"erik.tornes@aftenposten.no" <erik.tornes@aftenposten.no>






Hei,

 

det høres bra ut!

 

Jeg glemte kanskje å nevne i brevet, at det var bare å spørre, hvis det var noe dere lurte på.

 

Så det er bare å spørre det i såfall.

 

Brukernavnet er, eller var, vel cons.

 

Så har jeg i hvertfall klaret opp i det, at det er bare å spørre, hvis det er noe informasjon dere lurer på

i forbindelse med dette.

 

Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog

 

On 6/12/08, erik.tornes@aftenposten.no <erik.tornes@aftenposten.no> wrote:



Hei, Erik


 


Kristjan Molstad er på ferie, og er tilbake først om en uke.


Jeg kjenner ikke til denne konkrete saken, og har heller ikke mulighet til å sjekke innleggene du refererer til i og med at jeg ikke vet hvilket brukernavn du skrev under.


 


Men du tar opp to viktige ting:



  1. Vi skal besvare henvendelser vi får fra våre lesere. Jeg vet ikke hvorfor det ikke har skjedd i dette tilfellet, men du skulle ha fått svar.
  2. Det er viktig for oss å moderere debatten på en måte som gjør at alle vet hvor grensene går for hva som er ok å skrive. Dette betyr at regelverket må være lett tilgjengelig og lett forståelig. (Vi jobber akkurat nå med å gjøre regelverket kortere og enklere.) Det betyr også at debattantene vet hvor de skal henvende seg når de har spørsmål – og at spørsmålene blir besvart så raskt som mulig. Noen generelle diskusjoner passer best å ta opp i gruppen "Om debattcentralen". Andre spørsmål – de som ikke er så generelle - passer det best å sende til minbruker@aftenposten.no


 


Dette ble et litt generelt svar, i og med at jeg ikke kjenner til den konkrete saken. Du skal få et bedre svar når Kristjan er tilbake fra ferie.


 


mvh


 


 








  


Erik Tornes


Nettansvarlig for debatt og meninger


Aftenposten


Mob.tlf: + 47 415 67267


 


www.aftenposten.no



 


 


 


 


 







Fra: Lund, Kristin Skogen

Sendt: 11. juni 2008 14:10
Til: Erik Ribsskog
Kopi: Tornes, Erik
Emne: SV: Problemer med manglende svar på brev.




 


Hei,


 


Jeg kopierer Erik Tornes som har ansvaret for vår nettdebatt. Han kan nok gi deg det beste svaret.  Jeg kan bare beklage at du ikke har fått et godt svar på den første henvendelsen!


 


Med vennlig hilsen,


 


Kristin Skogen Lund


 







Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 11. juni 2008 11:55
Til: Lund, Kristin Skogen
Emne: Problemer med manglende svar på brev.



 



Hei,



 



jeg sendte et brev til dere i februar, angående noen problemer med manglende svar på korrespondanse



og litt rar sletting/sensorering fra debattforum osv.



 



Så kikket jeg gjennom notatene mine nå, og så at jeg ikke hadde mottatt noe svar ennå.



 



Så da tenkte jeg, at jeg fikk vel ringe Aftenposten, og høre om jeg kunne få e-postadressen til adm.



direktør, siden jeg regnet med at det var riktig person for denne klagen.



 



Så fikk jeg oppgitt denne e-postadressen, da jeg ringte nå.



 



Så da tenkte jeg, at jeg kunne jo prøve å sende det brevet på nytt, og også høre om det var mulig



å få finne noe av hva dette manglende svar på brevet kunne komme av, om brevet kan eventuelt



ha blitt borte i posten, eller lignende?



 



Så da håper jeg at det er mulig å få noen tilbakemelding om dette, og sier på forhånd takk for svar!




Med vennlig hilsen




Erik Ribsskog



 



PS.



 



Her følger det nevnte brevet, fra februar:



 



Erik Ribsskog


Flat 3


5 Leather Lane


Liverpool 4. februar 2008


GB-L2 2AE


Storbritannia


 


Aftenposten A/S


Biskop Gunnerus' gate 14A


N-0185 Oslo


Norway


 


 


 


KLAGE


Jeg har hatt noen problemer med sletting fra debattforum, sprerring av brukerkonto,


og problemer med manglende svar på korrespondanse, som jeg gjerne ville klage på.


Problemene er som følger:


- Onsdag 14. november i fjor, så sendte jeg en e-post med tittelen 'Sletting fra debatt-


forum', til kristjan.molstad@aftenposten.no, angående noe problemer med sletting


fra debattforum, som jeg ikke synes jeg fikk noen god forklaring på.


Men jeg mottok ikke noen svar på denne e-posten.


Jeg legger ved en utskrift av e-posten fra 14. november.


- Fredag 30. november i fjor, så sendte jeg en e-post med tittelen 'VS: Debattforum',


til den samme e-post adressen som nevnt ovenfor, men jeg mottok ikke noe svar på


denne e-posten heller.


Problemet jeg tok opp her, var at en tråd jeg hadde startet ble slettet uten forklaring,


og brukerkontoen min ble sperret, uten at jeg fikk noen forklaring på dette.


Jeg tok også opp problemet om at jeg ikke hadde mottatt noe svar på e-posten jeg


sendte 14. november.


Jeg legger ved en utskrift av e-posten fra 30. november.


- 14. desember i fjor, så ringte jeg Aftenpostens sentralbord, og ble satt over til Molstad.


Molstad sa han skulle kikke over e-posten fra 30. november, og kontakte meg tilbake.


Men jeg har ikke hørt noe etter dette.


- 23. januar, så ringte jeg Aftenposten igjen, og da ble jeg satt over til Molstad, men jeg


kom bare fram til en telfonsvarer av noe slag, og jeg la igjen en beskjed der, men jeg har


ikke hørt noe fra medarbeideren deres etter dette.


Så hensikten med denne klagen, var å få en ordentlig forklaring på årsaken til sletting,


fordi jeg synes den første forklaringen om 'spam', var veldig vag og dårlig, når det gjaldt


tråden om partingsdrapet i Larvik, for det var slett ikke spam, det var gjennomtenkte


komentarer., så det synes jeg var uholdbart.


Og jeg synes også det var uholdbart at en tråd, jeg hadde startet, om det fantes en


'rød mafia' i Norge, ble slettet uten videre, og at brukernavnet ble sperret.


Så synes jeg også at man burde få svar fra avisen og debattforumet, når men henvender


seg, pr. e-post og telefon osv., og prøver å få noen begrunnelse for den for den, man må


vel si, uforståelige slettingen, og sperring av brukerkonto.


Når slik tvilsom og uholdbar sletting og sperring har forekommet, da synes jeg det blir


enda mer uholdbart, når man ikke en gang kan få en begrunnelse for slettingen og


sperringen, og ikke engang et svar på henvendelsene, enda man blir lovet at man skal


bli kontaktet tilbake.


Så jeg ville satt veldig stor pris på, hvis det hadde vært mulig å undersøke litt rundt denne


slette- og sperre-praksisen, og muligens også undersøke hvordan det kan ha seg at man


ikke får svar, selv om man sender flere e-poster, ringer og blir lover svar, og legger igjen


beskjeder på telefonsvarer.


Så jeg synes det hadde vært veldig bra, hvis dere hadde hatt muligheten til å undersøke


dette, på en ansvarlig måte, iom. at jeg har hatt problemer med organiserte kriminelle


nettverk også inhuman behandlig fra myndighetene/politiet, og jeg mistenker litt at dette


kan muligens være forbundet med overtramp/maktmisbruk fra politets side, så jeg hadde


satt veldig stor pris på hvis Aftenposten hadde hatt mulighet til å opptre på en ansvarlig


måte i forbindelse med dette, og undersøke på en ordentlig måte hva som har foregått.


Jeg sender med kopi av en e-post sendt Human Rights Watch, for å forklare mer rundt


de nevnte problemene, for å forklare årsaken til at jeg synes dette, hvis mulig, burde


undersøkes på en ansvarlig måte av avisen.


Håper dette er i orden, og på forhånd takk for hjelpen i forbindelse med dette!


Med vennlig hilsen


 


 


Erik Ribsskog










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter